Bezpośrednią przyczyną grypy są infekcję wirusowe, które charakteryzuje przede wszystkim szybka zakaźność. Walka z wirusami może być ułatwiona, dzięki skomponowaniu odpowiedniej diety w której nie może zabraknąć soku z cytryny

Jak ma się dieta do grypy?


Teoretycznie, grypa oraz spożywane na co dzień produkty to całkiem różne tematy rozważań, jednakże rzeczywistość jest całkiem inna. Modyfikowana żywność, cukry, rafinowane węglowodany oraz inne produkty dostarczają do organizmu toksyny, które z kolei sprawiają, że organizm jest bardziej podatny na choroby oraz trudniej jest mu zmagać się chociażby z infekcjami wirusowymi, które odpowiadają za przeziębienia i grypy. Skuteczna dieta zawiera świeżo wyciskane soki, które sprawią, że organizm pozbywa się toksyn oraz znacznie szybciej dochodzi do siebie.

Świeży sok – przygotowania oraz rola w zwalczaniu grypy


Świeży sok ma wiele zadań, a jednym z nich jest wspieranie pracy jelit, wątroby oraz nerek, co sprawia, że z organizmu znacznie szybciej usuwane są szkodliwe bakterie, wirusy oraz inne niekorzystne związki. Ciągle się mówi o świeżym soku, ale warto przerwać te rozważania i napisać o potrzebnych składnikach, które umożliwiają jego przygotowanie. Aby przygotować zdrowy napój należy skorzystać z dwóch cytryn, 1 ząbka czosnku, niewielkiej ilości imbiru, 1 jabłka razem ze skórką, 1 gruszki również ze skórką, 1 szklanki gorącej wody, a także miodu. Wszystkie składniki należy wymieszać i czekać na ich zbawienne działanie. Poniżej omówiona zostanie rola poszczególnych składników.

Cały przepis opiera się na cytrynie, co jest ściśle związane z występującą w niej witaminą C. Charakteryzuje ją działanie antyseptyczne, co dobrze wpływa na zwalczanie infekcji wirusowych. W składzie jabłek można znaleźć pektynę wspierającą pozbywanie się niepożądanych substancji z jelit. Czosnek składa się chociażby z allicyny umożliwiającej szybkie rozprawienie się z infekcjami, nie bez powodu nosi także miano naturalnego antybiotyku. Imbir także nazywany jest naturalnym antybiotykiem, odpowiada on przede wszystkim za udrażnianie dróg oddechowych.


Nie chodzi jednak tylko i wyłącznie o przygotowanie świeżego soku, ale trzeba przede wszystkim wypijać jego odpowiednie ilości. Przyjmuje się, że optymalna dawka wynosi pół litra. Pierwsza porcja (szklanka) powinna być dostarczona do organizmu od razu po wstaniu, a kolejne w ciągu dnia. Sok jest intensywny, co może stanowić problem dla wielu osób. Warto wtedy rozcieńczyć go z wodą, albo ewentualnie herbatą.